tirsdag 10. august 2010

Helgen i Sørum

Blogglisten
Har ikke helt hatt tid til å skrive om helgen min på østlandet, bortsett fra den lille teksten om det som skjedde på flyet på veien hjem. Tok flyet bortover på fredag, Kasper hentet meg på Gardermoen, så vendte vi snuten mot Sørum. Er et utrolig idyllisk sted. Kornåkre så langt øyet kan se. Får lyst å ta løpefart og kaste meg ut i åkrene, de ser så myke og gode ut hehe, men tror nok det ville blitt en ganske hard landing hvis jeg hadde prøvd! Fredagskvelden var stille og rolig, laget litt mat og innstalerte oss på hver sin sofa. Vi var like trøtt begge to, så når klokken var 22:30 var det sengetid. Sov 12 timer, og det var deilig. Våknet og laget frokost, er så koselig å sitte ved kjøkkenbordet og spise der, sitter og ser ut på gårdstunet, noen alpakkaer som strekker på den lange halsen sin så de kan se over gjerdet, en skjønn hund som løper rundt... eller er det helt stille. Ingen bildur eller annet bråk, helt stille.... Ganske deilig i grunn.

Lørdag var det ut på tur. Vi pakket vesken med engangsgrill, pølser, chips og drikke, kjørte et lite stykke, så la vi ut på tur. Det ble en skikkelig fjelltur også det, fikk til og med utfordret høydeskrekken min litt på et tidspunkt... Var litt redd for at jeg skulle falle ut i det store intet, eller hvertfall ned skrenten der. Det gikk bra da :)


Nesten skyfri himmel og strålende sol, så etter en god tur fant Kasper ut at nå var det på tide med årets første bad. Så da bar det av sted mot vannet. Husker ikke hva det het der, men det var veldig idyllisk og fint.


Jeg forelsket meg veldig i den skjønne lille eventyrhytten på bildet over.... Se så koselig da, en sånn vil jeg også ha når jeg blir stor! Tenk å ha en sånn hytte man kan dra til å bare koble helt ut... ahh det hadde ikke vært meg imot, det er hvertfall helt greit! Etter at Kasper hadde badet, ja for han badet faktisk, selv om jeg trodde han skulle feige ut der en liten stund. Så fant vi frem engangsgrillen og laget litt mat, eller egentlig gjorde Kasper det, jeg hadde det så fint på teppet han hadde tatt med, så jeg lå egentlig og nøt utsikten jeg. Var ikke til så mye hjelp nei.

Maten smaker alltid bedre etter man har vært i fysisk aktivitet, og spesielt hvis man kan spise utendørs. Så vi koste oss med pølser i lompe, ikke noe fancy, men veldig godt:) Lørdagskvelden laget vi gooooood mat og slappet av på sofaen.

Søndag sov vi lenge, spiste en god froskost også bar det ut på tur i skogen. Fikk en god sightseeing i skogen der den dagen, tror vi gikk i 2 timer. Deilig... Ble til og med litt solbrent på nesen, så fikk litt sommerfølelse! Resten av søndagen gikk egentlig bare med til å vente på at jeg skulle reise... Hadde en koselig helg da!

Når jeg landet på flesland stod mamma og Helene og ventet på meg. Vi kjørte hjem også dro jeg rett opp til Henriette etterpå. Ragnhild er jo hjemme denne uken, så jeg ville nå opp og hilse på, selv om det ble litt sent. I går var Ragnhild og jeg hos Christian, koselig :)

I dag skal vi ut til Lene Linn, med forbehold om at "bollen" ikke vil ut av ovnen før klokken 18:) Gleder meg masse til å være med jentene mine, er alltid så koselig! De er jo faktisk verdens beste! Kommer sikket noen bilder fra i kveld litt senere :) Men nå får jeg bruke resten av lunsjen til å spise litt, er jo det man bør gjøre når man har lunsj, er det ikke? ;)

3 kommentarer:

  1. Så koselig helg Hanne:) skikkelig sporty friluftsmennesker dere to, hørtes heleig kjekt ut. <3

    SvarSlett
  2. Sporty friluftsmennesker var nå kanskje å dra det litt langt da, men vi liker å gå på tur :) Jeg koste meg veldig i helgen ja! Vi må treffes snart vi også, men litt opptatt i dag. Har du planer i helgen eller? Jobbe kanskje?

    SvarSlett
  3. Rart navn som kom opp... se om det blir riktig nå kanskje...

    SvarSlett