torsdag 27. januar 2011

Litt stille på bloggen...

Blogglisten
... Jeg vet... det er litt stille her for tiden. Grunnen til det er rett og slett at det ikke skjer så mye. På håndarbeidsfronten er det stille fordi håndleddet mitt har satt en midlertidig stopper for det. På interiørfronten er det stille fordi det er veldig lite som kan gjøres når man skal flytte om en måned... Selv om jeg drømmer! En hel del faktisk!

Fant to gamle rokokko stoler på finn i dag til KUN 500 kr... for begge to!!! De var strøken og jeg var snar om å sende mail kan du tro. Vet ikke hvor jeg skal ha de, jeg vet bare at de bør bo med meg... Håper nåværende eier også forstår at de stolene bør bo hos meg! *håper veldig*

Ellers har jeg mange planer for den nye leiligheten.... MEN jeg har lovet meg selv å ikke kjøpe noe før vi har flyttet inn (rokokko stolene får i så fall bli ett unntakk) og fått på plass den nye sofaen, så får vi se hva som er igjen av plass i stuen (det kommer bilder av sofaen så fort vi har fått den). Krysser veldig fingrene for at det er plass til det fine spisebordet mitt, og skatollet! Time will show. Det som faktisk er litt ok i den leiligheten er at vi kan ha noen ting i trappeoppgangen! Ja jeg vet at det høres veldig spesielt ut... Men dette er ikke en vanlig trappeoppgang. Det er et eldre hus med en ganske stor buet tretrapp når man kommer inn. Videre har vi inngangsdør fra denne trappeoppgangen, i 2. etg. Der er det en ganske stor platting før det går en smalere trapp opp til loftsetasjen. Utleier sa at vi bare måtte ha ting på den plattingen utenfor døren vår! Det er jo ingen andre som bruker den trappen opp til loftet likevel, hvertfall ikke til daglig. Så der har jeg en plan om å lage det litt koselig da vettu, ha et garderobeskap der med yttertøy, en liten benk kanskje... Jeg ser det for meg inne i hodet mitt, men er vanskelig å sette ord på det! Veldig fint å ha den muligheten i og med at leiligheten er såpass liten som den faktisk er.

Ellers går det veldig fint her i (på?!) Sørum. Dagene flyr avgårde nå som jeg har begynt i jobb. Selve jobben er veldig rolig foreløpig, jeg mangler nemlig tilgang til de fleste systemer enda, men det får jeg jo etterhvert. Da går nok dagene på jobb fortere også! Ellers går ettermiddagene med til å gå tur med Kaos, lagge middag, vaske opp og slappe av noen timer på sofaen, før det er sengetid. Tok en ukes tid å venne seg til at jeg skulle bo med Kasper. Jeg som er så vant til å ikke måtte forholde meg til noen på den måten... jeg merket at det var en liten prøvelse første uken. Men nå har jeg omstilt meg, nå er det bare koselig. Jeg gleder meg til han kommer hjem fra jobb, alltid godt å se han igjen etter en dag fra hverandre. Var det veldig klisje?? Det var det... hmm jaja sånn er det bare! Hehe det varer vel ikke i all evighet ;) Koselig er det hvertfall. Nå ser vi begge to frem til å finne et felles hjem. Et sted som er vårt, som vi sammen skal innrede og gjøre hjemmekoselig. Det skal føles godt å komme hjem. Jeg får selfølgelig ikke alt som jeg vil, ble for eksempel nedstemt for hvit sofa... kommentaren var " skal du ha hvit soffa med den svære SVARTE hunden???" Og det argumentet kunne jeg ikke toppe... for jeg kommer ikke til å støvsuge sofaen flere ganger om dagen... Så derfor ble det en grå sofa, men det er helt greit, jeg liker den veldig godt!

Det ble jo faktisk et lite blogginnlegg dette... et blogginnlegg om at jeg ikke egentlig har noe å blogge om for tiden... kanskje jeg må begynne å gjøre det litt oftere ;)

Ha det fint så lenge!

2 kommentarer:

  1. søte jento:) grattis. jeg venter i speeeeeeeeeeeenning. suss

    SvarSlett
  2. Takk vennen min!!!! Venter i spenning jeg også hehe
    Pusspuss

    SvarSlett