torsdag 3. mars 2011

En liten titt inn...

Blogglisten
i mitt nye hjem. Før jeg viser bilder må jeg bare si at vi på ingen måte er ferdig enda, møbleme er plassert, men der stopper det også! Interiøret er egentlig bare plassert for at det ikke skal se så tomt ut. Men jeg har ikke tenkt gjennom det på noen måte, så det kommer nok bilder etterhvert med forandringer. Kan jo begynne med å vise dere hvorden det så ut her før vi flyttet inn...

På soverommet var det en veldig så "lekker" gulfarge.... De som kjenner meg vet at det går ikke. Så da ble det sånn...

Jeg har ikke bilde av stuen før vi malte, men fargen var en sånn cafe latte aktig, men det var shabby malt så det så egentlig bare skittent ut på veggene. Vi valgte og male i samme farge som på soverommet. Synes den fargen er så lun og god også ser det rent og pent ut. De som har fulgt med litt her vet jo at jeg arvet et skatoll av mamma. Jeg har alltid likt det skatollet så godt, helt siden jeg var liten. MEN det var jo i trehvitt og det går heller ikke, men nå er det malt!
Dette er litt av stuen. Det skjønne lille skatollet og stolen som hører til er ferdig malt og stolen har fått en ny pute. Skapene har vi kjøpt på ikea. Trenger litt skapplass her. Jeg skal sy til noe stoff som jeg skal feste bak glassdørene sånn at det ikke går ann å se inn i skapene. Må bare finne det perfekte stoffet først:) Nå min favorittvegg i denne lille stuen vår.... Eplekasseveggen!!!! Kjøpte eplekassene hos min venninne Henriette på Anemone blomster på Arnatveit. Jeg har malt de hvite og nå henger de og er så fine på veggen!

Som sagt, det som står i nå skal ikke egentlig være der, ikke alt hvertfall. Har bare plassert noe der for at det ikke skulle se så tomt ut. Kan love dere det ser helt idiotisk ut og ha 4 tomme eplekasser hengende på veggen;)

I går pakket jeg ut alt jeg arvet fra min farmor og farfar, har ikke fått tatt bilde av alt enda, men fikk da tatt bildet av noe. Et kjempefint hvitt kaffeservise til 12 personer...

Klokken under hadde jeg helt glemt at jeg hadde arvet. Jeg husker den kjempegodt fra jeg var liten. Var veldig fasinert av den. Så jeg ble bokstavelig talt hoppende glad når jeg pakket den ut. Bildet er litt dårlig, men dere kan være helt sikker på at det kommer bilder når den er kommet opp på den lille fine hyllen sin på veggen!

Det var det foreløpig. Men jeg holder dere oppdatert etterhvert som det begynner å ta litt mer form her! Ha en fin kveld alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Hei søtå!!!
    Åååå, eplekassene ble perfekt!!! Kor flink e ikke du da!!?? Det der ble jo utrolig, perfekt, flott og fint! Til og med keep calm and carry on i glass og ramme... Jeg er altså virkelig begeitret for eplekasseveggen! Flinkisen!
    Så veldig lekkert ut den fargen på veggen, med det hvite til. Skapene blir fine med stoff i dørene. Du er kreativ og kjempeflink! Gleder meg til å se mer... :)
    Sant det er det gøyeste i verden?? Inredning og oppussing prosjekter...?
    Helene var å solgte lodd hos meg her om dagen. Hun er så skjønn :) Hun gledet seg til de skulle på besøk til dere. :)
    Stor klem på deg! God helg, og kos dere masse!

    SvarSlett
  2. Takk for fine ord vennen! Vi er jo eplekassefan da Henriette. Sikkert noen som synes det er rart, men jeg er også svært så begeistret for den eplekasseveggen min. Er så koselig når det kommer lys i zinkhusene om kvelden :)Veldig fornøyd med fargen på veggen ja, men er fortsatt litt usikker på hva slags stoff jeg skal ha i glassdørene... må nok ut på en aldri så liten jakt etter det en dag.

    Hadde du Helene på døren du ? Hun passer vel på å gå innom deg siden du er idolet hennes hehe;) Blir stat å kunne få besøk hjemmefra. Også har jeg begynt å glede meg veeeldig til jeg skal hjem på besøk og treffe alle dere skjønne mennesker der hjemme! Håper alt går bra med hus prosjektet! God helg vennen min!

    SvarSlett
  3. Så fint de har fått det! Helsing Tine

    SvarSlett
  4. Takk Tine:) Hvordan går det med din flytting? kommet på plass?

    SvarSlett
  5. Tudeludidu;)

    sssssssssåååååååååååååååååååå fint du får det:) håper jeg får se det på ekte en gang:) du må ta masse mere bilder av heeeeeele leiligheten. pusselisuss

    går det fint med deg sånn ellers da?

    SvarSlett
  6. Joda, er kommet på plass, ingen pappesker i stova meir no :) Men, ting tar tid. I morgon ventar riving av gamle strier og liftgardinsying. Spennande! Gleder meg til å sjå meir av leiligheita di! Eg er ingen bloggar, så blir nok ingen bilder herifrå tenker eg.

    Kjempeidè med eplekassene, det var kjempefint! Spørs om min bedre halvdel hadde godtatt det her...

    Ha ei fin helg vidare! Klem frå Tine

    SvarSlett
  7. Hehe ja det er noe med det:) Min var svært skeptisk han også, men det er han som oftest når jeg har sånne ideere;) Men han blir stort sett alltid fornøyd når han ser det ferdige resultatet hehe. Kjekt at dere er i ferd med å komme på plass da. Sying og oppussing er jo den gøye delen synes jeg:)

    SvarSlett