torsdag 24. mars 2011

Jeg bryr meg om... meg!

Blogglisten
For en liten stund siden skrev jeg et ganske personlig innlegg her på bloggen, med titelen "keep your friends close and your enemies closer". Noen av dere som leste det ble kanskje overrasket over å få et innblikk i hvordan de siste årene har vært for meg. I dette innlegget lovet jeg også meg selv at jeg skulle begynne å bry meg om meg selv, finne meg selv igjen og få tilbake gnisten. Nå har jeg tatt første steget. Jeg har meldt meg inn på treningssenteret her. Jeg har også hatt et møte med daglig leder der og skal nå bli med i en gruppe som støtter hverandre og trener sammen (for de som ønsker det). Tror det kan være en fin måte å komme i gang på og kanskje jeg også blir kjent med noen her på mitt nye hjemsted. I denne gruppen får vi også ekstra oppfølging og rådgivning, både når det gjelder trening og kosthold. Så dette gleder jeg meg veldig til å komme i gang med. Første samling er torsdag om en uke.

Målet mitt er å gå ned 20 kilo. På hvor lang tid har jeg ikke tatt stilling til enda. Jeg får snakke litt med disse rådgiverne å høre hva som er realistisk. Jeg vil gjøre dette på en ordentlig og sunn måte. Jeg vil investere den tid og de penger dette koster i kroppen min og helsen min. For det fortjener jeg faktisk. De siste 15 årene har jeg puttet så mye rart av medisiner i denne kroppen min, så nå synes jeg kroppen fortjener å bli behandlet godt. Og den fortjener faktisk også å slippe å dra rund på 20 kilo for mye. Vi tok noen tester når jeg var på møte på treningssenteret og min kroppslige alder er 43 år..... 43 år!! Det vil si at kroppen min fysisk sett er 15 år eldre enn alderen min tilsier at den er... Det kan jeg ikke leve med!

Jeg fortjener også å føle meg vel, sykdommen min gjør at jeg ofte ikke gjør det og dermed sluttet jeg å bry meg om de tingene jeg kan kontrollere, som vekt, hud, hår o.l. Men jeg fortjener jo så mye bedre! Kasperen min fortjener så mye bedre enn å ha en kjæreste som ikke hviler i seg selv. Han fortjener det absolutt beste og det vil jeg gi han. Når vi snakket om at jeg ville begynne på denne "ferden", ja for jeg kaller det for det. Var jeg forberedt på at han ville være litt skeptisk, men det var han ikke. Han overrasket meg veldig når han sa at hvis det er dette du ønsker og dette du brenner for, så ønsker jeg også at du skal gjøre dette. Han støtter meg fult ut. Og det er ikke fordi han synes jeg trenger å bli kvitt 20 kilo, han er stolt av meg hele tiden sier han. Jeg vet at det kommer til å bli en tøff ferd, men jeg skal klare dette. Jeg skal finne tilbake til meg selv, og det gjør jeg ikke bare ved å få vekk overflødige kilo, men jeg tror at ved å pleie meg selv, være god med kroppen min, trene og frigjøre masse endorfiner, da kommer den gode gamle Hanne tilbake til meg. Det er jeg helt overbevist om og jeg gleder meg til å få "henne" tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar