onsdag 30. mars 2011

Stafylokokker faktisk!

Blogglisten Ja for stafylokokker har nemlig inntatt kroppen min, eller nærmere bestemt i orådet like under øret! Jeg var i utgangspunktet litt bekymret for at det hadde noe med lymfekjertlene å gjøre, det kan jo skje med de medisinene jeg går på. Har ikke vært på jobb denne uken, har følt meg skikkelig dårlig, vondt i hodet, kvalm, svimmel, stiv i alle ledd. Så kjente jeg denne kulen på halsen mandag kveld og i dag dro jeg altså til legen. Og jada da har disse små rakkarene av noen stafylokokker sneket seg inn under huden min via et psoriasissår jeg har bak øret. Og med såpass nedsatt immunforsvar som jeg har, ja så var jo besøk av disse små bakteriene dømt til å mislykkes! Måtte jo sjekke ut hva stafylokokker egentlig er for noe da og på Wikipedia står følgende "Gule stafylokokker eller Staphylococcus aureus er en bakterie i gruppen stafylokokker, som kan påtreffes i normal flora i i hud og slimhinner, men som også kan forårsake alvorlige, potensielt livstruende infeksjoner." Så legen sa at det var bra at jeg var oppmerksom og ikke nølte med åkomme til han. For jeg måtte ta alt som ikke var normalt på alvor pga mitt lave immunforsvar. Så i morgen begynner jeg på medisiner for dette og om 10 dager er jeg forhåpentligvis god som ny. Han sykemeldte meg ut uken så jeg har heldigvis noen dager der jeg kan hvile og finne energien min igjen.

1 kommentar:

  1. Skjedde visst noe merkelig med fargen på teksten over her. MEN det har jeg ikke overskudd til å fikse akkurat nå ;)

    SvarSlett