onsdag 13. april 2011

Hva er det egentlig jeg har lyst til?

Blogglisten
Det siste året, etter at jeg flyttet hjem fra København, har jeg jobbet for Manpower. Noe som er veldig greit på veldig mange måte... og veldig slitsomt på andre måter. Er man usikker på hva man vil jobbe med, så gir Manpower deg mulighet til å prøve ulike bransjer. Hvem hadde vel trodd at jeg, skulle sitte nesten ett år i Skandiabanken og behandle lånesøknader?! Ikke de som kjenner meg hvertfall. Nå jobber jeg innen psykiatri, noe helt annet igjen. Denne jobben skal jeg ha ut april, deretter vet jeg ikke(Dette er en av de negative sidene ved å være vikar). Men hva er det jeg egentlig har lyst til å jobbe med?

En del av meg tenker at kontor jobb 8-16, mandag til fredag er perfekt... men gud så kjedelig det er... En annen del av meg kunne tenke meg å jobbe med events, men da blir det mye reising og jeg som er så kjempe "glad" i å fly... Jeg drømmer om å åpne en butikk.... en interiørbutikk.... kanskje litt håndarbeid også, kanskje selge noe håndarbeid som noen lokale damer har laget...Drømmer om en litt sånn "gammeldags butikk, der det alltid er koselig å komme inn, hvor man alltid møtes med et smil... kanskje man til og med kunne satt seg ned å fått en kaffekopp. En butikk med atmosfære. Det tror jeg er drømmen. Men hvordan skulle man gått frem for å få til noe sånt mon tro? Man kan jo få støtte som gründer, har jeg hørt. Kanskje jeg må sjekke opp i dette her. Vet ikke om jeg hadde vært tøff nok til å kaste meg ut i noe sånt heller... men drømme har man vel alltid lov til. Om ikke annet så er jeg jo faktisk dekoratør, så jeg kunne jo kanskje jobbet i en sånn koselig interiørbutikk da... Må jo finnes noe slikt her på lillestrøm! :) Tips, anyone?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar