lørdag 9. april 2011

Sol, husvask og påskepynt

Blogglisten




Jeg våknet tidlig i dag og var allerede hjemme fra en lang tur med lillegutt klokken 11. Så da gikk jeg i gang med husvasken. Solen skinner fra en knallblå himmel og da får jeg bare overskudd. Når jeg var så godt i gang pyntet jeg like godt litt til påske :) Pleier egentlig aldri å gjøre det, men hvorfor ikke gjøre det litt påskekoselig. I det siste har det bare vært kjedelige innlegg uten bilder her på bloggen så da må jeg jo vise bildene til dere så kanskje dere blir litt inspirert til å pynte litt dere også ;)

Jeg hadde et lite påskeverksted på torsdag. Startet med å kjøpe helt vanlige påskeegg til 1 kr på Nille.


Handlet litt andre ting der også,lim, silkepapir, servietter og falske blomster. Så gikk jeg på interiørbutikken og kjøpte en liten kurv og tre meter med blonder. Deretter limte jeg på silkepapir eller servietter på påskeegget også dekorerte jeg de litt forskjellig. Og her er resultatet.


Dette er det største påskeegget, altså det jeg og Kasperen skal fylle med godteri på påskeaften :)



Her er kurven jeg kjøpte fylt meg "hjemmelagede" påskeegg. Er mye koseligere når man kan sette sitt eget preg på dem slik at de passer inn i resten av interiøret. Jeg fant også et lite "tre", eller en liten kvist om du vil, på tur i dag. Og den tok jeg med hjem for å lage et lite "påsketre". Det fikk plass på skatollet, og slik ble resultatet. Er ikke alltid så mye som skal til.



Jeg synes det er så koselig å stulle litt hjemme, men man skal ha tid til det, hvis det blir stress forsvinner kosen. I dag skulle Kasperen på jobb, så da hadde jeg god tid til å gjøre det ordentlig koselig til han kom hjem.


Nå har snøen endelig smeltet bort her og vi kan endelig åpne døren til altanen vår. Lillegutt har lagt der ute i solen i hele dag, han har også speidet utover landskapet hehe, tror han har funnet sitt nye favorittsted i heimen ;)


Dere må ha en riktig fin søndag alle sammen.


pusspuss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar