mandag 18. april 2011

Tenk at noen vil spise min beste venn!!!

Blogglisten Ja for det er faktisk sånn, at noen steder der gjør de det! Leste en artikkel på dagbladet.no nå... Du kan lese den her. 500 hunder ble reddet like før de skulle bli slaktet... Hallo, man kan ikke spise hunder... Jo, jeg vet jo at man kan, men det stikker litt i hjertet mitt når noen faktisk vil slakte og spise min beste venn! Bare tanken på at "Lillegutt" kunne havnet på noens middagstallerken gjør meg kvalm. Hunder er så mye mer enn bare ett dyr, det kan man sikkert si om mange dyrearter, men for meg er hunden spesiell. Den er så tillitsfull og forstår så masse. "lillegutten" vår har sine faste rutiner, han vet at når jeg kommer hjem fra jobb da skal vi ut på tur, han vet når vi skal gå og han må være alene hjemme, han forstår når det er tid for lek og han merker når jeg er lei meg. Ved flere anledninger har han faktisk kommet og trøstet meg når jeg har felt noen tårer. Han er alltid like hoppende glad når jeg kommer hjem, enten jeg har vært borte i 5 minutter eller en hel arbeidsdag. Store "lillegutten" setter seg på fanget mitt så snart han får sjansen, selv om han veier nesten like mye som jeg og vi står snute mot nese når han står på to bein. Han er stor og for mange ser han nok litt skummel ut... "Lillegutten" min er en rottweiler på litt over 3 år. Jeg har full forståelse for at noen er reservert overfor hunder de ikke kjenner, det skal man være i starten. Man må jo få tid til å bli kjent. Mange går over på motsatt side av veien når vi møter dem på tur. Kanskje føler de seg usikker når en så liten jente som meg kommer med en slik hund... Men "lillegutt" bryr seg ikke... Det provoserer meg at de sender meg "skråblikk" pga min hund... Men hvem sin hund er det som henger i halsbåndet, knurrer, bjeffer og flekker tenner... Det er ikke min hund... Den er sånne små kneldrebikkjer. Også sender de meg skråblikk... Nei nå sporet jeg visst litt av her... Jeg ble bare så revet med over at noen faktisk vil spise min beste venn... Han som jeg er så veldig veldig gla i... Lillegutten min <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar