onsdag 7. september 2011

Første besøk hos jordmor

Blogglisten
I dag hadde jeg mitt første besøk hos jordmor, Kasper kunne desverre ikke være med i dag for han var litt travel på jobb. Jeg møtte den skjønneste damen du kan tenke deg... myk stemme, behagelig vesen og masse forståelse for mine tanker. Det var ordentlig godt! Vi er fortsatt litt usikre på hvor langt jeg er på vei, først fikk jeg termin 22. januar, men når jeg var i det vi trodde var uke 11 ble jeg satt til bake til uke 9, altså burde jeg nå være i uke 16... Men jordmoren mente jeg kunne være lenger på vei. Så her er det full forvirring og jeg gleder meg veldig til ultralyd om 2 uker. Da må de nå vel kunne fortelle meg hvor gammel lille er inni magen vel :)

Jeg fikk høre hjertelyden til lille også, den har jeg ikke hørt før... Det var en spesiell opplevelse. Mens vi hørte på hjertelyden ble den plutselig lavere og jordmor sa" nei nå flytter den på seg"... tenk det, at det er et lite menneske i magen min som fekter med armene og fytter på seg uten at jeg kjenner noen ting! Det er helt rart! Så fant vi hjertelyden igjen lenger til høyre på magen hehe. Det var synd Kasper ikke kunne være med for han hadde nok også synes det var stort å høre lille, men han får være med på ultralyd i stedet.

jeg har jo noe å se frem til i helgen også! på fredag kommer mamma på besøk. Det skal blir så kjekt å se henne igjen. Vi skal ha en skikkelig jentedag i Oslo på lørdag, shopping og god mat med mamma, det kan jo ikke bli feil. Vi har forresten også fått vite at vi flytter inn i huset 20. oktober, altså ikke veldig lenge til! guud så kjekt det blir med litt bedre plass! MEN, jeg gruer meg litt til å fortelle det til husverten vi har nå, hun er så skjønn og snill med oss. Men nå flytter vi jo egentlig fordi at vi trenger større plass, ikke fordi vi mistrivdes :)

jaja, ha en fin dag videre alle :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar