mandag 30. januar 2012

Glimt fra mitt nye hjem

Blogglisten
Jeg er en utålmodig sjel... og jeg overvurderer ofte min egen effektivitet, spesielt nå som jeg deler kropp med en liten baby. Jeg så jo for meg at det skulle være fort gjort å komme i orden her, i de tidligere leilighetene har det ikke tatt noe særlig tid å få på plass interiøret. Men nå bor vi plutselig i hus... som er minst 3 ganger større en leiligheter jeg har hatt tidligere... Mitt poeng, det tar litt tid å "bo seg inn", det krever litt penger å kunne kjøpe inn det nye interiøret man ønsker seg og det tar tid og pusse opp skatter man finner.

Men jeg har jo lenge lovet dere noen bilder, og jeg har ikke all verdens med bilder å dele, men noen små glimt skal dere få i dag.



Kurvlampene kjøpte jeg for noen år siden på min favorittbutikk, Anemone Blomster & Gaver på Arnatveit, jeg ble forelsket ved første øyekast og kjærligheten består. De var egentlig tenkt til å ha på nattbordene, men de er altfor fin til å "gjemme" bort på et soverom. Derfor har de fått plass i stuen, en på skjenken og en på skatollet. Zinkhus er også fra Anemone butikken, og HOME- bokstavene, mosekulene er laget på juleverksted (faktisk også på Anemone), men jeg synes de er så koselige at hos meg får de ligge fremme hele høsten og vinteren.

Litt kjærestekliss på hyllen må være lov, H hjerteblomst K. Ja tenk, Hanne hjerte Kasper hehe ;)



Mine nydelige hvite lysestaker, selvfølgelig også fra Anemone butikken, den sorte skålen med pikekyssene i tror jeg faktisk jeg har kjøpt på Nille, og det søte lille Sølv egget har jeg fætt av "Anemone selv", Henriette. Er vel egentlig påskepynt, men hos meg får det stå fremme hele tiden.

Dette er spisestuen vår. Man ser ikke bordet her så veldig godt, men det har jeg arvet etter bestemor. Jeg har hele tiden visst hvordan det skulle se ut etter oppussingen, selv om de fleste rundt meg "kjeftet" litt når jeg ville male det svart, Stolene heter "Nils" og er fra Ikea. Her er det egentlig dekket til en vanlig hverdagsmiddag for Kasper og meg, så se litt bort ifra det, er bare så dere skal få et lite inntrykk av hvordan det ser ut. Til høyre i bildet ser dere skjenken jeg kjøpte og pusset opp. Den er blytung, massiv Eik og er håndlaget for ca 100 år siden. Jeg elsker gamle møbler, de har en sjel nye møbler ikke kan sammenlignes med. Det er også en sprinkelseng til høyre i bildet.... hehe ja, lille sitt rom males og derfor må sengen stå i stuen en liten stund...

sofakroken her hos oss, her sitter jeg akkurat nå i skrivende stund. Synes stjerneputene var så søte så jeg måtte ha ett par slike, bare 70 kr på Nille hehe, man kan finne noen skatter der også!

Det var mitt lille bildedryss til dere i dag... Men det kommer mer... til og med ganske snart. Vi har allerede flyttet inn på vårt nye soverom, men ikke ferdig innredet. Dere skal selvfølgelig få se bilder, mest sannsynlig til helgen. Lille sitt rom er nesten ferdig malt nå. Vi måtte ha tre strøk, så det kommer nok et bildedryss derfra også om ikke så altfor lenge. Håper dette var litt mer spennende enn bare den kjedelige teksten ;) Ha det så fint, pusspuss

2 kommentarer:

  1. Koselige detaljer hos deg :) Og jeg tror nok at Volvo er et godt valg ;) Ha en flott uke!

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Så koselig at du legger igjen en kommentar! Veldig fornøyd med volvoen så langt og interiøret det må komme litt etter litt1 Ha en kjempefin uke du også!

    SvarSlett