søndag 12. februar 2012

Min første morsdag som mamma!

Blogglisten
Ja... for jeg har blitt mamma. Lille nydelige jenten vår kom til verden 08/02-12, kl 03:17 etter litt over ett døgn med jobb for mamman. Hun var 48 cm lang og 3240 g. En helt perfekt liten jente!Her er hun, vår stolthet. Mille skal hun hete. Hele svangerskapet har vi hatt et navn på denne babyen i magen, "lille", og hva var vel da mer naturlig enn nesten samme navn når hun endelig kom ut til oss. Lille Mille-moren vår!

Jeg trodde ikke jeg kom til å si det, men det å endelig få møte sitt eget barn for første gang er det største jeg noen gang har vært med på, se pappan smile sitt stolteste smil med tårer i øynene og endelig få holde dette lille menneske inntil seg. Det kan ikke helt beskrives, det må oppleves. Jeg vet alle sier det, at hun er den vakreste i verden... Men min lille jente er faktisk den vakreste i hele verden hun, sånn helt på ekte. Hvertfall i mine øyne;) Altså kan jeg med en gang bare innrømme at jeg nok er blitt en sånn mamma som alle de andre mammaene... en sånn som jeg aldri trodde jeg skulle bli, en som snakker om disse klisjeene alle andre snakker om, kan sitte å se på henne i timesvis, synes hun er verdens søteste-til og med når hun gråter... Men det er helt greit, jeg kan godt være en sånn mamma... bare jeg ikke blir en sånn mamma som ikke har noe annet å snakke om enn bleieutslett og våtservietter en sånn mamma som mister seg selv oppi alt styret, det vil jeg ikke... Men det skal jeg ikke bli heller.

Men jeg skal tillate meg å kjenne på denne følelsen av komplett fasinasjon og overdådig kjærlighet til denne lille jenten, for det å bli mamma er det største man kan oppleve... selv om jeg ikke egentlig helt trodde på det før jeg opplevde det selv!

1 kommentar:

  1. Hei min venn!!!
    Åååå!! Hun er så utrolig skjønn at du anner det ikke! Men det gjør du jo så klart... ;) Hun er verdenst fineste altså :) Så heldige dere er. Mille er så koselig navn! Faktisk!
    Var så kjekt å snakke med deg i dag :) savner deg masse.. Hvertfall nå.. :) Gleder meg veldig til vi får treffe dere og lille Mille. Det er så rart at du er mamma nå.. Vi to og Ragnhild har liksom vært de siste uten barn. Kan jo ikke helt forestille meg følelsen når en har fått sitt første barn.. Men jeg tror deg på at det er fantastisk...
    Kos dere så masse med nyfødt liten hjerteknuser!
    Stor stor klem på deg søde!

    SvarSlett