fredag 20. april 2012

Dåpsforberedelsene er i gang

Blogglisten
Nå er det ca 5 uker til Mille skal døpes. Jeg er godt i gang med forberedelsene, ja jeg skriver jeg for Kasper er ikke så veldig engasjert i borddekorasjoner, servietter o.l. Alt som blir bestemt blir selvfølgelig lagt frem for han for å høre hans mening, men planleggingen den må jeg ta meg av. Jeg elsker jo slikt så jeg synes egentlig det er helt greit at jeg får styre på:)

Vi har kjøpt ny dåpskjole, ville egentlig bruke en fra min eller Kasper sin familie, men de var så gammel begge to at de ikke var så fine lenger. Da bestemte vi oss for å starte vår egen tradisjon med en ny dåpskjole, da kan navnene på de som er døpt i den broderes inn også og det synes jeg er litt koselig. Også skal jeg jo ikke skyve under en stol at jeg er veldig bevisst på hva jeg liker og ikke liker... også når det gjelder dåpskjoler.... Kjolen vi har kjøpt er helt nydelig fin og veldig enkel, hvit med broderier helt nederst. enkelt er bra i min verden;) Dere skal få se bilder når den store dagen er over!  Vi har også kjøpt en liten "bunad" til henne som hun skal bruke både på 17. mai og på dåpsdagen, vi tenker at det kan bli litt knotete å ha på den lange dåpskjolen hele dagen.

Bordsettingen er ferdig, tror jeg... Borddekorasjonene er også ferdige hehe, har til og med testet det ut på spisebordet bare for å være sikker på at jeg var fornøyd og det er jeg. Bord, stoler, tallerker o.l. skal vi leie fra flyvendetallerken.no, har aldri leiet slikt før så jeg håper veldig at de er proffe og leverer som de skal. Hvis ikke blir jeg muligens litt vrang å ha med å gjøre. Vi satser på at det går bra. Dåpen skal holdes hjemme hos oss, hvis alle kommer blir vi 26 personer, 27 med hovedpersonen selv, men hun er jo den eneste som ikke får sitte med bordet stakkar... driver å pønsker ut en løsning på det også!

Fadderne er spurt og har til vår store glede takket ja alle sammen. Jeg er så heldig å være i den situasjonen at det er ganske mange i livet mitt jeg gjerne vil ha som fadder til Mille, men synes ikke man skal ha en hel haug med faddere, da sparer jeg heller de som ikke er blitt spurt nå til neste barn:)

Menyen blir ganske enkelt koldtbord, eller enkelt og enkelt... Når jeg gikk gjennom hva som skal være på koldtbordet er jeg veldig glad for at min far (som er en rasende dyktig) hobbykokk kommer torsdagen for å hjelpe meg, eller det blir vel heller jeg som hjelper han... Mamma, cissi og Helene kommer fredagskvelden og kommer også til å være til stor hjelp med forberedelser og baking. Heldig er jeg som får så masse hjelp:) 

Jeg har ikke noe bestemt "tema" for dåpen, men noe som stadig går igjen er små barnesko, både på invitasjonene, i borddekorasjonen og i bordkortene. Hvis jeg får det som jeg vil også i dekor på en kake. Jeg skal også prøve å lage noen små spiselige barnesko og dekorere cupcakes med, men det er mulig jeg overvurderer egne evner på det området ;) Har aldri laget cupcakes før en gang hehe...

Siden det er en liten jente som skal døpes blir det en del rosa, men også hvitt og grått/sølv. Jeg vil prøve å holde det "rent og pent" selv om det er mye rosa, prøver å holde det i duse rosafarger. Kunsten er å klare å få frem "barnet" i dekorasjonene samtidig som det ikke blir rotete, rent men samtidig litt stemningsfult... uff ja, vi får se om jeg blir fornøyd til slutt, jeg vil jo så gjerne at alt skal være perfekt på Mille sin dag, hehe litt ironisk i grunn siden hun ikke kommer til å huske noe av det, men dåpsalbum vil hun jo kunne se i.

En bitteliten smakebit av fargevalget som går igjen i det meste ser dere under her.

  

Fryktelig dårlig kvalitet, er tatt med mobiltelefonen min. Men en liten pekepinn er det hvertfall. 

Nå skal huset vaskes og gjesterommet klargjøres for i kveld kommer min søster og niese<3

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar