mandag 23. april 2012

Kan noen hjelpe med en ny header?


Blogglisten
Jeg er den første til å innrømme at jeg ikke er noen reser på dataen... Har blitt tipset av flere om at det er både enkelt og gøy å lage ny header i PhotoScape... Ikke enkelt... og etter en stund, ikke gøy heller... Sikkert jeg som er treg, men jeg får det altså ikke til... Headeren jeg har er noe amatørmessig jeg rotet sammen for ett års tid siden. Siden den gang har det skjedd en hel del i livet mitt, blant annet har jeg blitt mamma og jeg har veldig lyst til å få en ny header som avspeiler litt det livet jeg har nå... Noen som kan hjelpe? You would make my day .... *smilepent*

1 kommentar:

  1. Hei søde!! Skrev akkuratt den lange kommentaren, så forsvant den....
    Srt det er dåp på trappene... Spennende! veldig gøy å planlegge bord og pynt da :) Me like you know... ;)
    Det er litt vanskelig å forklare det med headeren... Jeg brukte lang tid før jeg fant ut av det i Photoscapen.. Skjønne Monica som jobber hos meg har lagt ut en forklaring på sin blogg:

    http://monicashus.blogspot.com/search/label/Blogg%20tips

    Hun har lagt ut bilder av de forskjellige tingene du må trykke på. Veldig bra forklaring synes jeg!
    Du må begynne i montasje. Lag en bakgrunn i den størrelsen du ønsker. Trykk på "nøtten" for å endre størrelse, overstyre den forhåndsinnstilte. Lagre bakgrunnen i en mappe. Gå til rediger, hent bakgrunnen du laget i sted. NÅ kan du begynne med det gøye, legge inn bilder, former, skrift, kanter og effekter. Gøy!
    Må prøve deg frem med alt som finnes inne der, men du må få til å lage den bakgrunnen først. det er jo igrunn bare en rektangel, eller tynn strek. Alt etter hva du ønsker. Så legger du på alt det gøye!
    Du kan jo lage inbydelser og takkekort til dåpen innpå der også. Veldig gøy når du er inni gamet! :)
    Ring meg bare når du sitter med dataen om du ikke får det til, skal jeg hjelpe deg så best jeg kan...
    Lykke til!
    Klem klem Henriette

    SvarSlett