mandag 28. mai 2012

En fantastisk dag!

Blogglisten
Dagen i går kunne ikke blitt bedre. Vi hadde strålende vær og 27 grader (med airkondisjon inne så gikk det strålende), fantastiske mennesker som feiret dagen sammen med oss og Mille var ett prakteksemplar av en baby. Det er hun jo alltid i våre øyne selvfølgelig, men hun var opplagt og våken, fikk med seg det meste i kirken. Hun tok en liten høneblund når selve dåpsritualet var over, så var hun klar til den store festen. Hun ble dikket på og dullet med, løftet og hipset på, susset og klemt og ble levert fra den ene som ville kose til den andre. Og hun var bare ett eneste stort smil. Verdens fineste besteste lille babyen vår <3 Masse fine gaver fikk hun også.

Vi fikk skryt for både borddeksorasjonene, uteområdet og maten. Maten kan vi ikke ta æren for, for den var det min aller besteste pappa som laget for oss. Han har slavet på kjøkkenet fra torsdag til sent lørdag for å få alt ferdig. Vi kunne ikke fått bedre mat, som en av gjestene sa,, denne maten hadde gourmet standard, og det er helt sant. Så tusen tusen takk for hjelpen pappa! Uteområdet og borddekorasjonene derimot, kan vi ta æren for selv, for jaggu har vi jobbet hardt de siste ukene. Men resultatet ble bra, så vi er veldig fornøyd begge to.

Mille forstod nok ikke så mye av det som skjedde, men det var tydelig at hun skjønte at dette var en spesiell dag, hun fulgte med på alt som skjedde og jeg velger å tro at det var en fin dag for henne. Mamman og pappan var veldig glad og fornøyd over at alt gikk så bra. Det så ut for meg som om alle gjestene koste seg og kom godt overens, det var så kjekt å se!

Jeg har ingen bilder enda, for kjære Une, kaspers kusine og Milles fadder sto for billedtakingen. Hun har sånn fancy kamera og er veldig god på å ta bilder, så jeg gleder meg veldig til å se bildene. Når det blir vet jeg ikke helt, men jeg skal selvfølgelig dele noen av bildene med dere når vi får de.

  

Bildet tatt med mobilen, så kvaliteten er ikke noe å skryte av, men en liten titt er det hvertfall.

Så må jeg jo også sende en stor takk til alle de andre som har hjulpet oss denne helgen, min søster og niese som tok så godt vare på Mille slik at mamman og pappan kunne jobbe med dåpsforberedelser, mamman min som bidro med både det ene og det andre og tenkte på det ingen andre husket på, svigermor som bakte kringle til oss og Une som tok bilder hele dagen og bakte kake til dagen.

Også en litt spesiell takk til min aller beste Silje som til vår store glede takket ja til å være fadder til Mille. Hun var så sporty at hun tok med seg mann og de to skjønne guttene sine og kjørte over fjellet for å dele dagen med oss. Det var veldig fint å ha dere her alle sammen. 

2 kommentarer:

  1. Hei søde!!!
    Åå jeg er så glad for at dagen til Mille ble så fin!! Dåp er jo en familebegivenhet og en viktig dag i livet til Mille. Selv om hun ikke husker den selv da... ;)
    Så kjekt at Silje kom over fjellet da :) er jo litt kjekt at noen av dine også er der.. Familen din er jo så flink å hjelpe til da! Heldig med den at pappaen din er så flink å lage mat... ;)
    Gleder meg til å se bilder fra dåpen! Lurt at du har fått en til å ta bildene. Det er jo mye som skjer på en slik dag, og så skal en i tillegg huske å få tatt bilder av alt... Veldig lurt med en fotograf som har ansvaret for bildene :)
    Nå er det ikke så lenge til du kommer hit heller!! Ååå glær mæ!!!
    Så lenge siden jeg har sett deg nå at det er ikke klokt... Gleder meg så fryktelig til å se Mille og!!!! Djises, det er din baby liksom, og jeg har ikke sett henne enda...
    Ps, hvilke størrelse bruker hun nå?
    Stor kiss og klem på deg søde!

    SvarSlett
  2. Ja dagen var bare fantastisk og det er veldig kjekt. Veldig heldig med hjelpsom familie!! Nå kan du tro jeg gleder meg veldig til å komme hjem og treffe alle, og ikke minst vise frem Mille!!! GLÆR MÆ!!! Nå bruker hun størrelse 62, tror hun kommer til å gjøre det en stund også for hun er bare 57 cm lang så hun har litt å gå på enda :) Planen er fortsatt å komme hjem 6. juni, så da håper jeg vi får mye tid sammen :) Mille må jo bli kjent med filletanten og filleonkel politi ;) Vi gleder oss masse!!

    Bildene fra dåpen kommer snart, er hvertfall de signalene jeg har fått fra "fotografen". Legger jo bare ut smakebiter her da, men du skal få se alle når jeg kommer hjem. Hils politien. OG husk, omvisning i huset er første pri. Jeg vil spise med verdens fineste kjøkkenbord!!!

    SvarSlett