mandag 21. mai 2012

Skikkelig effektiv dåpsforberedelse!

Blogglisten
Ja her går det unna i svingene skal jeg bare si dere, her lukes, males, spyles, beises, klippes og skures det! PHU, det er slitsomt, men kjempegøy med et liten ansiktsløft utenfor her. Han som eier huset har ikke vært så flink å ta vare på det, så nå tok vi grep og fant frem malerkosten, Kasper har fikset på rekkverket rundt hele terrassen vår, nå beiser han. Jeg har meg en liten pause for å legge Mille, nå sover hun søtt, så nå skal jeg ut å beise jeg også. I morgen skal jeg prøve å få kjøpt noen planter å få plantet litt utenfor her... Det har jeg aldri gjort før, så da er det ikke umulig at jeg må ta en telefon eller tre til min kjære Henriette:)

Så der er forklaringen på lite blogging, jeg liker å gjøre ting ordentlig og da tar det ofte en del tid. Jeg skulle jo ikke kjøpe bordkort til dåpen for eksempel, neida... Jeg vil lage selv, og som sagt så gjort, men tid det tar det:) Nå er de ferdige og jeg gleder meg sånn til å se bordet ferdig pyntet! Jeg legger selvfølgelig ut bilder fra dåpsdagen til Mille så snart jeg kan. Akkurat nå står huset på hodet, så jeg har ingen bilder å dele med dere nå dessverre.

De neste dagene går med til å vaske hele huset fra gulv til tak, gjøre klart for storinnrykk av familien min som kommer torsdag og fredag, lage ferdig pynt til marsipankaken, ja for den skal jeg jo selvfølgelig også lage selv... Noe jeg heller aldri har gjort før... Så på lørdag skal bord dekkes og de siste tingene ordnes. Jeg gleder meg sånn til å se bordet og ikke minst lille skjønne gullet vårt i dåpskjolen! Forresten har jeg et lite bilde av henne fra 17. mai i bunad, det må jeg jo dele med dere.

Stakkars  Mille, hun ble trøtt av alt oppstyret hun, så hun sov seg gjennom store deler av dagen. Men fin i bunades sin, det var hun<3

1 kommentar:

  1. Åå hun der altså... Herregud for et skjønt barn! Flinke dere.. ;) Hun er bare helt utrolig skjønn.. Gleder meg sånn til å se henne live om ikke lenge!
    Så dere tar dåpsforberedelser på alvor... ;)
    er jo litt sånn med de som skal ha konfirmasjoner også... De må bare pusse opp huset, bygge garasje og anlegge hage før det er klart for den store dagen... ;)
    En gylden anledning til å få gjort saker som skal gjøres da. Flinke dere er!
    Er jo kjekt å holde på med sånt også da... Synes jeg hvertfall.. heldigvis igrunn.. ;)
    Gleder meg til å se bilder fra dåpsbordet. Blir nok så fint atte!
    Lykke til med alt dere skal gjøre, og lage!
    Blir spennende å lage egen kakepynt... Glær mæ til å se :)
    Klem på deg søde!

    SvarSlett