tirsdag 4. september 2012

Sigrid...

Blogglisten
... Jeg kjente deg ikke... Men i dag er jeg trist. Trist fordi din sjebne ble som den ble. Sint fordi verden er slik at unge jenter ikke er trygge ute etter at det er mørkt. Jeg blir uvel når jeg forsøker å forestille meg hvordan foreldrene dine har det i dag... Jeg har selv akkurat blitt mor, min lille jente er 7 måneder og allerede har jeg et hav av drømmer for henne. Jeg har bare hatt henne hos meg i kort tid, men likevel er det utenkelig for meg at hun ikke skulle være her lenger. Livet mitt ville falt i grus. Det er alltid feil når foreldre overlever sine barn, men når barnet blir tatt bort slik du nå har blitt.... Det er meningsløst... Den urett som er gjort mot deg kan aldri rettferdiggjøres, aldri!

Jeg reagerte på funnet av deg med å holde litt lengre rundt datteren min i kveld, kysset henne noen ganger ekstra og sa flere ganger at jeg er glad i henne. Dette gjør jeg hver kveld, men i kveld føltes det viktigere enn noen gang. Livet er skjørt... Enten det er sykdommer, ulykker eller andre mennesker som tar våre kjære fra oss, så har vi aldri noen garantier for morgendagen.

Alle mine nærmeste er jeg så heldig at jeg har hos meg. Jeg er heldig, jeg vet det... Dine nærmeste er ikke like heldig. I kveld går mine tanker til deg Sigrid, til familien din, vennene dine og alle andre som kjente deg.

Den største urett ble begått mot deg, Kjære Sigrid... Jeg håper du har funnet fred der du er nå.

  

1 kommentar:

  1. Så nydelig skrevet Hanne! Jeg er helt enig med deg i alt du skriver, ord kan ikke beskrive hvor stor sorg de nærmeste må ha nå og hvor tøff tid de har foran seg. Sigrid skulle og hatt masse tid foran seg, men ble frarøvet det. Urettferdig er det. Mine tanker går også til Sigrid i kveld, og hennes nære. Og klemmend til gutta va ekstra lange her og. Klemmen til deg og mille i morgen skal bli veldig god og.

    Hvil i fred Sigrid...

    SvarSlett